Elektrokola STŘEDOVÉ POHONY
Jaké typy pohonů se dnes na trhu objevují?
Elekromotor ve středu kola
Středový elektromotor je z pohledu výdrže, plynulosti a vyvážených jízdních vlastností nejoptimálnější řešením, které se u současných elektro kol objevuje. Středové motory Vás uchvátí přesným a plynulým dávkováním výkonu motoru. Díky volbě optimálních otáček motoru a při volbě vhodného převodu je středový pohon výrazně úspornější, proto dosahuje dlouhých reálných dojezdů až 220 km.
Mezi nejzásadnější výhody také patří vysoký jízdní komfort, přesné a citlivé dávkování kola, tichý a plynulý projev elektromotoru spojený s přirozeným a příjemným pocitem z jízdy. I ten, kdo s elektrokoly nemá žádnou zkušenost většinou po prvním svezení hodnotí, že tato varianta pohonu je nejpřirozenějším řešením z aktuálně dostupných možností.
Kapitoly:
|
Pohon BAFANG MAXDRIVE
Středový pohon Bafang MaxDrive patří v dnešní době v oblasti středových motorů k těm nejlepším na trhu. Bafang dlouhodobě kraluje ve střední třídě pohonů elektrokol.
Jeho předností je především vysoký točivý moment, spolehlivost, příznivá cena, i velice tichý a plynulý chod dopomoci. Vzhledem k příznivé ceně a vysoké spolehlivosti představuje Bafang MaxDrive zajímavou alternativu ke zvučnějším značkám. Z našeho e-shopu je to většina elektrokol značky Crussis.. Jednou z dalších výhod je beze sporu servisní zabezpečení + nižší cena náhradních dílů.
Pokud si nepotrpíte na jména velkých světových značek a od svého elektrokola požadujete především spolehlivost, vysoký výkon a rozumnou cenu, pak vás středový motor Bafang MaxDrive zaručeně nadchne!
BAFANG MAXDRIVE M400
- Točivý moment motoru: 80 Nm
- Hmotnost motoru: 3,6 kg
- Výkon: 250 W
- Napětí: 36/43/48 (DCV)
- Účinnost motoru: ≥ 80%
- Senzor šlapání: senzor otáček
- Max. rychlost asistence: 25 km/h
- Provozní teplota: -20 – 45°
- Hlučnost: < 55dB
BAFANG MAXDRIVE M500
Oproti motoru M400 má větší kroutící moment a to až 95 newton metrů. Motor je tichý a má plynulý chod, hodí se na horská elektrokola pro jízdu v náročnějším terénu. Motor podporuje snímač řazení (Gear senzor).
- Točivý moment motoru: 95 Nm
- Hmotnost motoru: 3,4 kg
- Výkon: 250 W
- Napětí: 36/43/48 (DCV)
- Účinnost motoru: ≥ 80%
- Senzor šlapání: intergrovaný tlakový senzor
- Max. rychlost asistence: 25 km/h
- Provozní teplota: -20 – 45°
- Hlučnost: < 55dB
Motor OLI SPORT
Italská značka OLI je největší světový producent průmyslových vibračních motorů. Tato divize nevyrábí pouze elektromotory, ale kompletní systém pro elektrokola.
Elektromotor OLI SPORT má nominální hodnotou výkonu dle normy 250 W (max 700W). Samo sebou je motor vybaven torzním snímačem síly šlapání a regulaci výkonu zabezpečuje řídící jednotka, která neustále vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů (čím větší výkon při jízdě (při šlapání do pedálů) vynaložíte, tím více vám motor pomůže). Motor se svojí váhou 3,5 kg patří k těm lehčím. Výkon 83 Nm je srovnatelný s motorem Bafang 400.
Motory OLI hledejte v nabídce elektrokol Crussis, který nově představil tuto kolekci kol v roce 2021.
Jízda s címto moterem je sportovní a citlivá, cyklista se může soustředit na cestu, protože motor OLI eByke Systems ji sleduje a podporuje ji dynamickým, okamžitým a přirozeným způsobem. Tento elektromotor je středový čili je umístěný ve středu kola. Tím je samozřejmě na elektrokole dosažena skvělá ovladatelnost. Motor OLI se cenou již hodně blíží modelům s motorem Yamaha nebo Bosch, které jsou stále o krok dále. Nicméně pokud se vám nějaký model s motorem Oli zalíbil, tak jej určitě můžeme doporučit, i přes výše zmíněné je to skvělý poměr cena/výkon.
- Točivý moment motoru: 83 Nm
- Hmotnost motoru: 3,5 kg
- Výkon: 250 W
- Maximální výkon: 700W
- Napětí: 36 (DCV)
- Účinnost motoru: ≥ 80%
- Senzor šlapání: přítlakový (torzní) snímač
- Max. rychlost asistence: 25 km/h
- Provozní teplota: -20 – 45°
- Hlučnost: < 55dB
Společnost PANASONIC
Společnost byla založena v roce 1918 a již dlouhá desetiletí se tato japonská firma specializuje na výrobu elektroniky po celém světě. S GX Ultimate není ani zdaleka jejich první elektromotor, ten přišel na japonský trh již v 70. letech, nejedná se tedy o žádného nováčka v oboru!
Elektromotor Panasonic GX Ultimate
Po delší době je k dispozici nový typ motoru, který na sebe strhl poměrně velkou pozornost. Papírové parametry tohoto motoru vypadají výborně - maximální kroutící moment 95 Nm a váha pod 3 kilogramy! Díky svému kroutícímu momentu patří Panasonic mezi to nejsilnější, co můžeme na trhu najít, i přes svůj značný výkon je motor překvapivě lehký a kompaktní.
Panasonic GX Ultimate je i přes svůj vysoký výkon velmi citlivý společník. Přísun výkonu je opravdu jemný, intuitivní, a jen málokdy se dostanete do situace, kde by vám pomoc motoru chyběla nebo naopak překážela. V tomto ohledu je motor velmi podobný jako motory z řad toho nejlepšího, co na trhu seženete - Bosch a Shimano. Při jízdě na kole s motorem Panasonic získáte téměř okamžitě pocit, že motor přesně ví, co od něj očekáváte, a jen málokdy vás něčím překvapí.
Záběr motoru je konstantní a můžeme ho popsat jako stabilní ve většině fázích chodu. To ocení především technicky méně zdatní jezdci, kterým motor odpustí i drobné jezdecké pochybení. Motor se chová naprosto čitelně i ve vyšších otáčkách, kde nedochází k poklesu přípomoci.
Sečteno, podtrženo. Motor Panasonic nemá žádný zásadní problém, za aktuální prodejní cenu je to opravdu atraktivní varianta motoru. Kromě o něco vyšší spotřeby energie Panasonic nemá žádnou slabinu, která by měla uživatele výrazněji obtěžovat.
- Točivý moment motoru: 95 Nm
- Hmotnost motoru: 2,95 kg
- Výkon: 250 W
- Napětí: 36 (DCV)
- Max. rychlost asistence: 25 km/h
- Provozní teplota: -20 – 45°
- Hlučnost: < 55dB
Elektromotor Panasonic GX Power Plus
Panaconic GX Power Plus je slabší verze motoru Panasonic GX Ultimate. Jeho parametry jsou maximální kroutící moment 75 Nm a váha 3,2 kg. V celkové kvalitě se slabší verze GX Power Plus nijak výrazně neliší, rozdíl je především ve výkonu a jeho ceně. Můžeme tak říci, že verze GX Power Plus může být vhodnější spíše do města, či pro méně náročné uživatele.
Panasonic GX Power Plus je velmi citlivý společník. Přísun výkonu je opravdu jemný, intuitivní, a jen málokdy se dostanete do situace, kde by vám pomoc motoru chyběla nebo naopak překážela.
Sečteno, podtrženo. Motor Panasonic nemá žádný zásadní problém, za aktuální prodejní cenu je to atraktivní varianta motoru. Kromě o něco vyšší spotřeby energie Panasonic nemá žádnou slabinu, která by měla uživatele výrazněji obtěžovat.
- Točivý moment motoru: 75 Nm
- Hmotnost motoru: 3,2 kg
- Výkon: 250 W
- Napětí: 36 (DCV)
- Max. rychlost asistence: 25 km/h
- Provozní teplota: -20 – 45°
- Hlučnost: < 55dB